Spotnet-Requests Forum



Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spotnet-Requests Forum

Spotnet-Requests Forum

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spotnet-Requests Forum

Ik ben de forum een grote opkuis aan het geven. Je mag al terug beginnen te posten. Alle postjes voor 22-01-22 zijn allemaal verwijderd dank je wel voor de aandacht

PARTNERS:

2 plaatsers

    Steve Rothery Band - Blu ray

    avatar
    allmusic


    Aantal berichten : 11
    Punten : 13
    Reputatie : 0
    Registratiedatum : 13-01-15

    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Steve Rothery Band - Blu ray

    Bericht van allmusic zo 30 jan 2022 - 14:23

    Hoi, ik heb nog een verzoek. Indien mogelijk zou ik graag de Blu Ray van Steve Rothery Band - Live in London willen ontvangen. Maar ik weet dat deze misschien wel moeilijk te verkrijgen is. Ik probeer het gewoon. Zou hartstikke leuk zijn. Dank alvast,
    avatar
    Gast
    Gast


    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Re: Steve Rothery Band - Blu ray

    Bericht van Gast ma 31 jan 2022 - 16:56

    weinig kans op succes niet gevonden laat staan de cd,s die bij horen in het pakket.
    avatar
    allmusic


    Aantal berichten : 11
    Punten : 13
    Reputatie : 0
    Registratiedatum : 13-01-15

    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Re: Steve Rothery Band - Blu ray

    Bericht van allmusic ma 31 jan 2022 - 17:03

    Jammer Mokalu, maar dank je wel voor je zoekopdracht in deze. Wat fijn maar weer.
    speedup
    speedup


    Aantal berichten : 18
    Punten : 24
    Reputatie : 4
    Registratiedatum : 24-03-14

    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Re: Steve Rothery Band - Blu ray

    Bericht van speedup za 19 feb 2022 - 12:24

    Kan allen die van in Rome vinden . study
    avatar
    allmusic


    Aantal berichten : 11
    Punten : 13
    Reputatie : 0
    Registratiedatum : 13-01-15

    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Re: Steve Rothery Band - Blu ray

    Bericht van allmusic zo 20 feb 2022 - 13:35

    Hoi, die van Rome zou ook al helemaal mooi zijn uiteraard. Daar verheug ik me ook op. Indien mogelijk, houd ik me aanbevolen uiteraard. Met dank alvast,
    speedup
    speedup


    Aantal berichten : 18
    Punten : 24
    Reputatie : 4
    Registratiedatum : 24-03-14

    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Jou verzoekje: STEVE ROTHERY BAND - LIVE IN ROME 2014 ( 2 cd +dvd ) prog.

    Bericht van speedup zo 20 feb 2022 - 17:59

    Deze link blijft 7 dagen online

    Steve Rothery Band - Blu ray STEVE-ROTHERY-BAND-LIVE-IN-ROME-2014
    STEVE ROTHERY BAND - LIVE IN ROME 2014 ( 2 cd +dvd ) prog.

    Steven Rothery – met name bekend als de gitarist, medeoprichter en langst dienend lid van Marillion – heeft uiteindelijk zijn eerste echte soloalbum vervaardigd. Voorafgaand aan de release van het album “The Ghosts Of Pripyat” brengt hij ook nog deze live cd en dvd “Live In Rome” uit. Rothery stond op vrijdag 21 februari 2014 in de Cross Road Live Club in Rome, Italië om voor de tweede maal met zijn soloband een optreden te verzorgen. Het eerste optreden was tijdens het “Plovdiv Guitar Festival” in oktober 2013. Opnames daarvan zijn verkrijgbaar via bandcamp.

    Het album begint relaxed met rustige soundscapes en geweldige gitaar. Droom weg bij Morpheus dat het majestueuze heeft van Pink Floyd, het emotioneel zwevende van Andy Latimer en natuurlijk het onmiskenbare Rothery-geluid dat we kennen van Marillion. Rothery kenmerkt zich door zijn beheerste manier van spelen, perfectionistisch tot in het detail. Geen gitaargeweld zoals andere vingervlugge gitaristen ons soms voorschotelen op hun soloalbums, maar kalm, beheerst en boeiend gitaarspel. Atmosferische en emotionele muziek met de gitaar in de hoofdrol.

    Dat Rothery werkelijk alles kan op zijn gitaar, bewijst hij maar weer eens op dit album. Op Kendris – dat eigenlijk één lange gitaarsolo is – wordt op beheerste manier langzaam opgebouwd naar een climax, waarbij de aandacht van de luisteraar continu wordt vastgehouden. Op The Old Man And The Sea horen we snelle passages waar menig shred-gitarist uiterst jaloers op zal zijn, afgewisseld met zachtere emotionele klanken. Op White Pass horen we een perfecte solo die maar blijft aanhouden.

    Op de eerste cd van dit dubbelalbum worden de zes nummers die straks ook op het album “The Ghosts Of Pripyat” zullen verschijnen gespeeld. Als dit een voorbode is van het studioalbum dat binnenkort uitkomt, dan hebben alle deelnemers aan de Kickstarter campaign een goede deal gesloten. Meer over het ontstaan van dat album, de achtergronden van de nummers en de band vind je in het interview dat ik mocht hebben met Steven Rothery.

    De tweede cd is het deel na de pauze en bevat een aantal Marillion-nummers dat door de Steve Rothery Band op een speciale wijze wordt vertolkt. Geen perfecte covers, maar een eigen interpretatie met natuurlijk het onnavolgbare gitaargeluid van Rothery. De nummers van het aankomende soloalbum zijn volledig instrumentaal, dus voor de pauze was er geen zang nodig. Na de pauze wordt de zang verzorgd door de zangeres Manuela Milanese en zanger Alessandro Carmassi. De laatste is wellicht bekend bij de Marillion-fans onder ons. Hij is de Italiaanse zanger die tijdens het Marillion Weekend 2011 in het ‘Swap The Band’ onderdeel het nummer Quartz mocht zingen met de band (zie ook youtube). Manuela Milanese is ook een niet al te bekende zangeres. Zij zingt in de Italiaanse Pink Floyd cover band Pink Sonic. Met name haar bijdrage aan het nummer The Great Gig in The Sky viel op bij Rothery, waardoor hij haar selecteerde voor dit concert. Ik moet wel zeggen dat het heel vreemd klinkt om een vrouw de nummers van Marillion te horen zingen, zowel het Hogarth nummer Waiting To Happen als het Fish nummer Sugar Mice klinken hierdoor heel anders.

    Het concert in Rome wordt afgesloten met een tweetal nummers van het album “A Space Odyssey – part one – Monolith” van Ranest Rane. Rothery speelt mee op dit album en Richardo Romano is ondertussen een volwaardig lid van de Steve Rothery Band. Geen toevalligheid dus en omdat hier voor een Italiaans publiek wordt gespeeld, zijn de teksten van Monolith pt.2 ook nog te verstaan in de zaal. Waar Romano enigszins te kort kwam op de toetsen bij de Marillion-nummers, laat hij met name op Materna Luna horen dat hij een topmuzikant is, die zeker een plek op een groter podium verdient.

    Met dit livealbum laat Rothery ons horen wat we op het binnenkort te verschijnen soloalbum kunnen verwachten. Degenen die dat album nog niet hebben besteld, zou ik aanraden om dat alsnog te doen. Daarnaast laat de Steve Rothery Band ook horen dat ze kunnen spelen als een hechte band met topmuzikanten, waarbij ze ook duidelijk zin en plezier hebben in het maken van muziek. Dit livealbum is dan ook niet alleen aanbevelingswaardig voor Marillion-fans en gitaarliefhebbers, maar gewoonweg voor een ieder die van muziek houdt.

    CD1:
    Morpheus (10.06)
    Kendris (7.36)
    The Old Man Of The Sea (12.08)
    White Pass (11.17)
    Yesterday’s Hero (10.08)
    Summer’s End (11.10)

    CD2:
    Waiting To Happen (6.21)
    Afraid Of Sunlight (7.12)
    Easter (7.21)
    Sugar Mice (6.06)
    Cinderella Search (6.16)
    Materna Luna (3.50)
    Monolith pt. 2 (7.37

    DVD

    1. Morpheus
    2. Kendris
    3. The Old Man Of The Sea
    4. White Pass
    5. Yesterdaysæs Hero
    6. Summeræs End
    7. Waiting To Happen
    8. Afraid Of Sunlight
    9. Easter
    10. Cinderella Search
    11. Materna Luna
    12. Monolith Pt. 2


    Download link: klik hier op
    avatar
    allmusic


    Aantal berichten : 11
    Punten : 13
    Reputatie : 0
    Registratiedatum : 13-01-15

    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Re: Steve Rothery Band - Blu ray

    Bericht van allmusic zo 20 feb 2022 - 19:47

    Hoi SpeedUp, Wow, wat een verhaal zeg. Dat zou wel heel mooi zijn om deze te mogen ontvangen via Spotnet. Dit lijkt me ook echt een waardevolle BluRay. Nou, dank je wel alvast. Wat een genot dit.
    speedup
    speedup


    Aantal berichten : 18
    Punten : 24
    Reputatie : 4
    Registratiedatum : 24-03-14

    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Re: Steve Rothery Band - Blu ray

    Bericht van speedup ma 21 feb 2022 - 15:13

    allmusic schreef:Hoi SpeedUp, Wow, wat een verhaal zeg. Dat zou wel heel mooi zijn om deze te mogen ontvangen via Spotnet. Dit lijkt me ook echt een waardevolle BluRay. Nou, dank je wel alvast. Wat een genot dit.

    Downloaden via
    Bericht nummer 6
    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Jou verzoekje: STEVE ROTHERY BAND - LIVE IN ROME 2014 ( 2 cd +dvd ) prog.

    Gesponsorde inhoud


    Steve Rothery Band - Blu ray Empty Re: Steve Rothery Band - Blu ray

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 19 mei 2024 - 10:24